Нормативно-правові
документи асистента вчителя з інклюзивного навчання
§ § КОНВЕНЦІЯ про права дитини
§ Конвенція про права інвалідів
§ Загальна декларація прав людини
§ § Закон України «Про освіту» (від 04.06.91 №1144-12 із змінами);
§ Закон
України «Про загальну середню освіту» (від 13.05.1999 № 651-XIV)
§ Закон
України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів» (від 22.12.2011
№ 4213-VI)
§ Закон
України «Про реабілітацію» (від 6 жовтня 2005 року № 2961-IV);
§ Указ
Президента України «Про заходи щодо розв'язання актуальних проблем осіб з
обмеженими фізичними можливостями» № 588/2011 від 19 травня 2011 р.;
§ План
заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року (Розпорядження
Кабінету Міністрів України №1482-р від 03.12.2009);
§ План
дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних
закладах на 2009-2012 роки (Наказ Міністерства освіти і науки
України №855 від 11.09.2009);
§ Про
затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища
для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп
населення на 2009-2015 роки«Безбар’єрна Україна» (Постанова
Кабінету Міністрів України №784 від 29.07.2009 із змінами);
§ Концепція розвитку інклюзивної
освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України №912 від
01.10.2010);
§ Порядок
організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (Постанова
Кабінету Міністрів України №872 від 15.08.2011);
§ Про запровадження навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-456 від 18.06.2012);
§ § Інструктивно-методичний лист «Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання» (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1/9-384 від 18.05.2012) ;
§ Інструктивно-методичний лист
«Організація психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного
навчання» (Лист Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту України №1/9-529 від 26.07.12);
Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій (Наказ Міністерства освіти і науки України №680 від 04.06.2013)
§ Указ Президента України Про Національну
стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року(від 25 червня 2013
року №344/2013)
§ Постанова
КМУ Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей
з особливими освітніми потребами (№ 607 від 21 серпня 2013 р.)
§ Про
затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних
закладів
для дітей, які потребують корекції
фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа) (Наказ МОН № 80
від 28.01.14 року)
§ НАКАЗ МОН Про затвердження плану заходів,
щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у
тому числі дітей-інвалідів (№768 ВІД 14.06.2013)
§ щодо посади асистента вчителя
§ Посада
«Асистент вчителя інклюзивного навчання» внесена у Державний
Класифікатор професій за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту України (Наказ Держспоживстандарту №327 від 28.07.2010);
§ Посада асистента вчителя передбачена
«Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженими
Наказом МОНмолодьспорту України №1205 від 06.12.2010 р., зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України 22.12.2010 р. за №1308/18603;
§ Посада «асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням» внесена у
Перелік посад педагогічних та
науково-педагогічних працівників» доповнений,чим забезпечено конституційні права і державні
гарантії педагогічним працівникам, які працюватимуть у ЗНЗ з інклюзивним
навчанням на посаді асистента вчителя, передбачені для педагогічних
працівників, працюючих з дітьми, які потребують корекції фізичного та/або
розумового розвитку (Постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р.
«Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України №346 від 14.04.1997
р. та №963 від 14.06.2000 р.».
Організаційні засади діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі ( Методичний посібник: - Харків «Друкарня Мадрид», 2019р.)
Асистент вчителя у закладах загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання ( Навчально-методичний посібник: -Харків , в-во « Ранок», 2019р.)
(Додаток до листа Міністерства освіти і науки України №1/1)
Немає коментарів:
Дописати коментар